ח"כ ניר אורבך: "החלטתי להצביע בעד ממשלת האחדות"

אבי רבינא 5 Comment on ח"כ ניר אורבך: "החלטתי להצביע בעד ממשלת האחדות"

אורבך הודיע כי יצביע בעד ממשלת בנט לפיד\ף "זו לא החלטה פשוטה אבל היא מחוייבת במציאות של חוסר יציבות שילטונית, במשבר אזרחי, בשיח אלים, בתחושה של כאוס. על סיפה של מלחמת אחים"

ניר אורבך צילום: פלאש 90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ח"כ ניר אורבך, הודיע כי החליט להצביע בעד ממשלת לפיד-בנט: "החלטתי לסיים את התיקו בפוליטיקה הישראלית. החלטתי להצביע בעד ממשלת האחדות".

"תיקו הוא מונח תלמודי המבשר על סיום דיון באי הכרעה בין אמוראים או תנאים כאשר לא ניתן לענות תשובה על שאלה באופן מוחלט. עם תחושה זו אני מסתובב בשנתיים האחרונות", כתב אורבך. "אחרי אלפיים שנות גלות זוהי מציאות חיינו, עם כל הקושי שבדבר הגיעה העת לשים סוף לתיקו הזה".

לדברי אורבך: "אני צועד בדרך הזו לא בלב שמח או בנפש חפצה, אני צועד בדרך הזו דווקא בגלל שהיא לא ברורה, אבל עם הנצח לא מפחד מדרך ארוכה. עם הנצח מפחד מהתיקו".

אורבך הוסיף: "הכל כבר נכתב ונאמר ונטחן עד דק. אזרחי מדינת ישראל הלכו בשנתיים ארבע פעמים לקלפי. דור העתיד של מדינת ישראל, הילדים שלנו, הצביעו בשנתיים האחרונות 4 פעמים לכנסת. דמוקרטיה לא לתפארת מדינת ישראל. זו לא החלטה פשוטה אבל היא מחוייבת במציאות החיים בה אנו קמים בוקר בוקר, למעלה מ-700 ימים של חוסר יציבות שילטונית, במשבר אזרחי, בשיח אלים, בתחושה של כאוס. על סיפה של מלחמת אחים. כבר לא אור לגויים".

"נדמה כי הגענו לתיקו הזה כי שכחנו מאין באנו ולאן אנו הולכים ולפני מי אנחנו עתידים לתת דין וחשבון. אחרי תיקו בלתי נגמר בשלה השעה לנסות לנסח מחדש את אתגרי החזון הציוני, את המכנה המשותף של החברה בישראל בשנים הבאות".

עוד כתב אורבך: "מראשיתה כללה בתוכה האידיאולוגיה הציונית את יצירתה של 'חברת מופת' – חברה אידיאלית בארץ ישראל שתהיה צודקת יותר וטובה יותר מחברות אחרות. משמעותה של 'חברת מופת', וכיצד מעצבים אותה היתה אחת הסוגיות המרכזיות עליה כתבו רבים מהמנהיגים והוגי הדעות הציוניים, והיא נוגעת בשאלות של אחריות המדינה לאזרחיה, אחריות האזרחים כלפי המדינה, סולידריות חברתית, כלכלה, אי שיוון ועוד. חברת מופת יכולה להכיל ימין ושמאל בבית אחד. חברת מופת צריכה להקיא מתוכה כוחות שוליים".

לדבריו "בתוך חברת המופת הזו לציונות הדתית, על ערכיה הנצחיים של עם, תורה וארץ, צריך להיות מקום מרכזי. לצערי גם הציונות הדתית הפוליטית ממנה באתי זאת שידעה לשתף פעולה עם ימין וגם עם שמאל איננה עוד, היא נוכסה ע"י כוחות שאינם מייצגים אותי או את הקהילה ממנה באתי. לצערי אין חוט המקשר בין הציונות הדתית הממלכתית לבין מפלגת הציונות הדתית. זו לא דרכנו. זו לא דרכי. זה לא בית המדרש שלי".

עוד הוסיף אורבך "לא סוד הוא שהעדפנו ופעלנו להקמת ממשלת ימין. אני מגיע מהימין האידיאולוגי ושם אני מתכוון אי"ה לפעול. בהמשך למאמצים הממושכים של חברי נפתלי בנט להקים ממשלת ימין, אני עד הימים האחרונים עשיתי ככל שביכולתי בשביל שתוקם, כולל פעולה אקטיבית שאף ח"כ מהימין לא עשה. אבל לא לעת הזאת הגעתי למלכות. זוהי ככל הנראה קריאת השכמה. כי מדינת ישראל והחברה הישראלית יצליחו להתקיים פה רק אם נחזור לבסיס כמו באגדת חז"ל הידועה":

"היה היו שני אחים ולהם חווה משותפת. אחד נשא אישה ונולדו לו עשרה ילדים והשני נותר רווק ולכן חילקו ביניהם את החווה. בכל לילה כל אחד לקח מהתבואה שלו והעביר לשדה של אחיו מתוך מחשבה שהאח השני צריך יותר את הפרנסה ממנו. באחד הלילות בעודם מטפסים להביא את האלומות זה לזה נפגשו שני האחים בפסגת הגבעה. הם הבינו מיד מה קרה, נפלו זה לזרועותיו של זה, בכו התחבקו והתנשקו".

"זו הגבעה המכונה הר הבית, אשר עליה בחר הקב"ה לבנות את בית מקדשו".

"הממשלה החדשה שתקום היא ממשלה שמטרתה לנסות ולחבר ביננו, שנדאג אחד לשני, שנכבד אחד את השני,
ממשלה שתוכל להעביר תקציב, לדאוג לאזרחים שלה ולצרכים שלהם, לראות אותם ולשים אותם במרכז. ממשלה שתיתן מענה לתושבי לוד, רמלה, עכו ושאר הערים המעורבות בזמן אמת, שתדע להקים ועדת חקירה ממלכתית לאסון מירון. שתדאג לכבד את האחר גם אם הוא חושב אחרת".

"לפני ימים מספר התקיים בירושלים אירוע מכונן. על במה אחת הופיע גדול המוסיקה היהודית אברהם פריד יחד עם כוכב המוזיקה הישראלית אביב גפן. חיבור שאם מישהו היה מדמיין אותו לפני מספר שנים היו אומרים לו שהוא הוזה".

"אביב גפן שעל שיריו גדל דור שלם הכי רחוק מחיבור למסורת ישראל ולתורת ישראל, עמד כשכיפה לראשו ושר יחד עם אברהם פריד את השיר מי האיש החפץ חיים אוהב ימים לראות טוב. ישבתי שם בקהל והבנתי שאפשר גם אחרת. אפשר לעשות שינוי, אנחנו רוצים שינוי, וממשלת שינוי, עם כל הקשיים והסכנות והאתגרים והמורכבויות, יכולה להיות דבר טוב לעם ישראל בעת הזאת".

"הלוואי הלוואי שלא נכאב ואיש אחיו יאהב", סיים אורבך.

יו"ר הציונות הדתית, ח"בצלאל סמוטריץ' הגיב לאורבך: רוב מניין ובניין רבני, מנהיגי ומצביעי הציונות הדתית, שמתנגדים בכל תוקף לבגידה בערכים ובבוחרים ולהקמת ממשלת שמאל-תומכי טרור, הם לא הציונות הדתית של ניר אורבך. רק הוא כמובן. אורבך הוא רודף כבוד ותפקידים שאם היה מקבל שיריון אצלינו היה בא מיד".

יו"ר סיעת הליכוד ח"כ מיקי זוהר בתגובה להודעת אורבך: ‏"האופורטוניזם של בנט ניצח את האידיאולוגיה".

 



5 תגובות

מיין תגובות
  1. 5

    כשילמדו בבתי הספר על ההבדל בין העולם החרדי – ששומע לגדולי ישראל, לבין הציונות הדתית, שמחליטה לפי שיקול דעתה, זאת תהיה אחת הדוגמאות הקלאסיות. גם לשיטתו, שה"כאוס" השלטוני גרוע ומוטל עליו כביכול לפתור אותו, מי יכול להכריע מה גרוע יותר? כאוס שלטוני או שלטון רשע גמור, נגד כל מה שאתם כביכול מאמינים בו? הרי זו שאלה קלאסית לגדול בתורה, ששיקול דעתו, אחריותו, נקיון הדעת שלו – ללא אינטרסים גדול עשרת מונים. כמה הכרעות כבר עמדו לפניך ניר אורבך, או מתן כהנא, שאתם בהרף אצבע מכריעים לכאן או לכאן? איך אתם יכולים להשוות את שיקול דעתכם המונעת מתחת לפני השטח, מאינטרס של שררה, או מפחד מבנט או ממאה סיבות אחרות, לשיקול דעתו של אדם גדול שלוקח על עצמו כל יום הכרעות הנוגעות לנפשות?
    ואיך מוכנים בכלל להצטרף למצעד השנאה הנורא, מלפיד עד ליברמן ועד סער? איך מוכנים לדקלם את הדמגוגיה על "אחדות" כאשר גוש שלם פוסל מלכתחילה את נתניהו והליכוד [והשחיתות כביכול? כידוע ליברמן ולפיד הם טלית שכולה תכלת…]

  2. 4

    תגובה צפויה של אורבך השקרן והנוכל, שניסה לעשות הצגות של מתלבט, כשכולם ידעו שיתמוך בממשלת השמאל רפורמים!

  3. 3

    מר אורבך! תלמוד הרי זה הדבר האחרון שמעניין אותך. להבדיל מן הסתם ספורט כן מעניין אותך, באמת הרעיון שלך נשמע גאוני למצב של תיקו, מעכשיו כאשר בתחרויות ספורט, אם זה כדורגל או כדורסל המצב יהיה תיקו, כדי להיחלץ מהתיקו הנוראי מספיק שחקן אחד "חכם" שיערוק לצד היריב ויכניס גול עצמי ואז הסתיים הפלונטר של התיקו! באמת! אתה פשוט גאון! (אם בכל זאת זה מעורר סלידה אצלך בספורט, למה בחיי קיומינו הרוחניים והגשמיים גם יחד, אתה לא מבין איך שאתה נראה אבסורדי לחלוטין??)

  4. 2

    כידוע רוב הרפורמים מתנגדים לקיומה של מדינת ישראל, אשר מהווה הוכחה שהגלות נגמרה, ועל כל היהודים לעלות ארצה, למעט המאוהבים בסיר הבשר אשר במצרים=ארה"ב! לכן בנט מיהר להסכים להכנסת סעיפים רפורמים בהסכם הקואליציוני הבוגדני!

  5. 1

    אורבך המסכן והאומלל שמפיל עצמו לידיים של בנט שם רשעים ירקב………………….